PER QUÉ...

El cuc de terra viu encara que el tallin per la meitat, ja que no té ni cervell, ni cor, ni estómac. Cada anell té de tot, i pot sobreviure encara que el separin dels altres.

Els mosquits mascles no piquen només ho fan les femelles, ja que alimenten els seus petits amb sang. Avui en dia tenim uns aparells molt pràctics que imiten el brunzit del mascle quan vola...i que fa fugir cames ajudeu-me les mares mosquits!

Les lluernes brillen perquè estan enamorades!
No brillen pas continuament, sinó que s'encenen i s'apaguen com un intermiten: és la manera de festejar dels mascles i les femelles.
Que romàntic, oi?

Els ocells són tan lleugers perquè als seus ossos no hi ha moll, sinó només aire. A més com que no tenen bufeta no es poden aguantar el pipí, i en comptes de dents tenen bec, que pesa menys. Ras i curt: són autèntics pesos ploma!

El secret del camell es la seva sang, la dels humans i la de la majoria dels animals es compon de glòbuls rojos rodons. Els del camell són ovalats, més petits i més nombrosos: així, encara que tingui poca aigua al cos, la sang se li manté fluida i continua circulant.

4 comentaris:

  1. M'ha agradat la dels ocells, encara que ja veig que jo mai no seré ocell... pes ploma no sóc! :)

    ResponElimina
  2. Cinc aclariments que valen molt la pena......nomes en sabia un...

    ResponElimina
  3. A mi m'agrada molt el comentari de les lluernes, que jo en dic, cuques de llum...
    Petons,
    M. Roser

    ResponElimina
  4. El tema cuc de terra em supera, em fan mooolta angúnia. Prefereixo quedar-me amb les lluernes, si puc triar :)

    ResponElimina